Oh happy day - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu Oh happy day - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu

Oh happy day

Door: Carlotta Smalen (the one and only)

Blijf op de hoogte en volg Carlotta

16 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Oh happy day... Ik zou nog steeds de oceaan overzwemmen om ooit een gospelkoor te horen zingen. En dan Oh Happy Day in hef bijzonder. Gospel is zo'n geweldige uitvinding. Thank Maria for that. Maar ik zit nu in Spanje en volgens mij zijn de kerkgangers hier niet zo uitbundig. Ik had het Kasia moeten vragen, zij is katholiek en heeft een paar keer een mis bijgewoond. Ik wilde zelf nog een keer voor de grap meegaan (ook al vind ik kerken eng), maar daar is het nu te laat voor, want Kasia zit in haar vliegtuig naar Polen. Samen met Clare is zij de eerste die vertrekt. Ik ben uitgenodigd om naar Gdansk te komen, dus mochten jullie ooit nog een reisverslag uit Polen onder je neus geschoven krijgen, kijk dan niet raar op.
Maar, voor nu zit ik tijdens siësta op het balkon om jullie te informeren dat vandaag een goede dag was. Alle andere au pairs klagen over hun terrorkinderen, maar vandaag is de mijne eindelijk eens goed geweest. Het is trouwens maar goed dat Sinterklaas hier niet bestaat, want ze zou niet al te veel van die ouwe ziel gekregen hebben...

Ik heb het de hele tijd maar over Ale, Ale, Ale. Ale dit, Ale dat, Ale zus en Ale zo. Je zou bijna gaan denken dat ze mijn enige gezelschap hier in Spanje is. Aber nein, sinds maandag heeft Marta zij weer bij ons gevoegd.
Even een spoedcursus Marta:

- ze is maar 2 jaar jonger dan ik en dat voelt nog steeds ongemakkelijk
- tot Emilio het overnam had zij de positie van Spaans-Engelse tolk
- ze is een week op zomerkamp geweest om een studiekeuze te maken maar ze weet het nog steeds niet
- een vriendin van haar heet Carlota maar ze noemen haar Loti, omdat Carlota haar naam niet mooi vindt (de verraadster)
- haar andere vriendin heet Rosa
- volgens mij maakt ze geen verschil tussen pyjama en normale kleding
- haar vriendje is Mobiel, want daar hb ik haar nog nooit niet mee gespot
- vandaag was Mobiel kwijt en hebben we 2 uur besteed aan het zoeken van de must-have gadget.
We vonden hem onder het bed, waar we al 4 keer gekeken hadden.

Voordat Ale en ik gingen zwemmen kreeg ze een donderpreek van mamita die vond dat ze meer met mij moest doen ipv de tv. Spaans begrip :) Señorita Alejandra knoopte dat goed in haar oren en ze heeft me niet meer losgelaten.
Aangezien Marta Mobiel nog zocht, gingen wij naar het zwembad, waar ik zoooooooo lekker heb gezwommen. Jaloersmakend hoor :) We speelden samen Dive-in-like, een spel waarvan ik me niet meer kan herinneren of ik het heb bedacht of iemand anders het me ooit, lang geleden, heeft geleerd. In ieder geval was het een groot succes dat me helaas wel tijdelijke oorpijn en kopfschmerz opleverde. Allebei stonden we aan de kant en de een gaf de opdracht hoe in het water te springen. "Dive in like a tiger! Dive in like a pencil! Dive in like a butterfly!" Om je vervolgens in de meest idiote vormen te manoeuvreren, om maar als het desbetreffende voorwerp te water te gaan.
Naast mijn persoonlijke favoriet speelden we ook met de volleybal die we hadden geleend van naamloos kind

Omdat Emilio vroeg thuis kwam was ik na de lunch free as a bird. Nu zitten a op het terras, genietend van het leven

  • 16 Juli 2014 - 20:41

    Mama:

    Lieve schat,
    De verhalen worden steeds lichter, zonniger en makkelijker.
    Ook hier wordt het doorzetten vorstelijk beloond!
    Geniet lekker verder van zon, zwemmen en au pair avonturen.Het levert de mooiste verhalen op. Hopelijk komen er weer leuke meiden aan in Madrid om met jou het Madrileense leven te vieren.
    xxx Moes


  • 16 Juli 2014 - 22:34

    Adrianos & Annanas:

    Il dolce far niente Xx

  • 21 Juli 2014 - 18:58

    La Sua Sorella:

    'Nu zit ik op het terras, genietend van het leven' - Wat fantastisch, moet je jezelf horen! Ik ben trots op je, zus! <3 We gaan snel samen terrashangen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlotta

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 28373

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2019 - 30 Augustus 2020

Lotty Malone

03 September 2017 - 02 September 2018

Made in China

06 April 2016 - 22 Juni 2016

Made in Taiwan

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

La vida española

Landen bezocht: