Sunday in the park with Car - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu Sunday in the park with Car - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu

Sunday in the park with Car

Door: Carlotta Smalen(the one and only)

Blijf op de hoogte en volg Carlotta

13 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Mijn wens is uitgekomen. Nadat ik gisterenochtend na een lange nachtrust (zelden hier) wakker werd, voelde mijn hoofd veel lichter. Dankzij alle steun heb ik er toch een fijn tweede weekend van kunnen maken. Wie had dat gedacht? To be honest, ik niet. Wel een groot verschil met vroeger is dat ik nu veel eerder de metro naar dat troosteloze gehucht toe pak. Waar ik vroeger om 11 uur aan kwam zetten, ben ik nu lang voor etenstijd (10 uur) terug. Ook beter voor mijn portemonneetje. Die werd niet al te blij van de nachtelijke tapas.

Gisterenochtend werd ik vermaakt door Clare en Rachel (voor foto's check Facebook), met wie ik vele uren doorbracht. Tussen de tapas, drankjes en Engelse woorden door zagen we heel wat van de stad. Mamma Mia, mijn benen zijn niet vaker zo op de proef gesteld. We verdwaalden hier en daar een beetje door La Latina, de leukste wijk van Madrid met haar typische huizen, Madrileense terrasjes en hier en daar een grote kerk die de Plaza Mayor omringen. Hier dronk ik ik sinaasappelsap die me de rest van de dag buikpijn opleverde. Net als het water hier. Op de eerste dag vertelde Emilio mij vol trots dat dit het beste water van Spanje is. Als dat klopt, vraag ik me af hoe dieptreurend slecht het dan wel niet in andere streken moet zijn.
Een groot dilemma is dat water hier het enige middel is om in leven te blijven. De Spaanse Zomer, die ik vorige week heb gemist, is in volle hevigheid teruggekomen. Woensdag passeert de thermometer de 40 en ik weet niet hoeveel graden het vandaag was, naar het zal de 33 hebben overtroffen - op zijn minst.

Clare en Rachel konden als Engelsen natuurlijk niet zo goed tegen de zon (tja, hoe kun je het ze niet vergeven met dat treurige klimaat) en waren dan ook nog lijkbleek van het teveel aan zonnebrand (50 om precies te zijn). Ik smeer me in met 15 en mijn been en armen zijn bruin genoeg om voor Spaanse door te gaan. Mijn nek en hoofd daarentegen, blijven jammerlijk achter lopen op het schema dat de rest van mijn lichaam bijhoudt.
Met z'n drieën liepen we in rondjes door het doodstille Campo de Moro, vroeger het privepark van de royal fam. Door de ernstigheid van het park durfde ik amper adem te halen.

Gisterenavond heb ik eindelijk de madre de la familia leren kennen tijdens jawel, voetbal. In het begin was het voor mij nog zoeken naar de juiste woorden, maar later twijfelde ik totaal niet meer. Zonet dacht ik zelfs in het Spaans, voor de eerste keer!!!
Elisa heeft de gave gruwelijk uitziend eten enorm te laten smaken. Drie minuten geleden liet ze me kennis maken met heerlijk Spaans fruit en door haar heb ik zelfs oesters leren waarderen!!

Vandaag ben ik in mijn eentje Rastro afgestruind, genieten pur sang. Op deze nutteloze gigantische rommelmarkt heb ik de nodige cadeaus voor het thuisfront ingeslagen. En, niet te vergeten, een spongebob speeltje voor Ale. Ik heb besloten een nieuwe aanpak te kiezen. Voor elke Engelse les krijgt ze een beloning, tot de tijd dat die dingen niet meer nodig zijn haar enthousiast te maken voor iets anders dan tv. Rachel vertelde me dat ze Engelse verhaaltjes schrijft en dat de steekwoorden op geschreven moeten worden. Dat lijkt mij een prima plan wat je wel aan mij over kan laten! Ik schrijf een sprookje, laat haar woorden vertalen die ze niet kent en overhoor die later. Met als beloning de Spongebob.
Het contact met Ale is wat vaag. Soms zijn we beste vriendinnetjes en later zegt ze niks. Het is net als met Donna die in Mamma Mia Sophie's haren kamt: ze glipt me door mijn vingers, elke keer. Steeds als ik denk: het wordt vertrouwder, is zij weer ouder. Het glipt me door mijn vingers.
Hopelijk zal spongebob ons verbinden!!


En dan nu naar de verklaring voor de titel: na Rastro lag ik uren in Retiro, the best place om earth. Ik verkende een nieuw deel, verdiepte me in een boek en keek naar mensen. Wat je daar ziet op een dag: een halfnaakte bejaarde vrouw aan het zonnen, zoenende stelletjes, gierende Engelsen en een verdwaalde Mickey mouse. Een dag om van te genieten!

  • 13 Juli 2014 - 23:10

    Mami:

    Lieve Lot,En ik maar denken dat je in Segovia zat vandaag.Maar dit is natuurlijk een verhaal ala Floortje Dessing.Gewoon lekker zelf de omgeving ontdekken, veel inspiratie opdoen en gewoon genieten van een andere cultuur.Inderdaad een blij verhaal.Je hebt het tij gekeerd.Ben zo trots op je!xxx Mami

  • 13 Juli 2014 - 23:10

    Mami:

    Lieve Lot,En ik maar denken dat je in Segovia zat vandaag.Maar dit is natuurlijk een verhaal ala Floortje Dessing.Gewoon lekker zelf de omgeving ontdekken, veel inspiratie opdoen en gewoon genieten van een andere cultuur.Inderdaad een blij verhaal.Je hebt het tij gekeerd.Ben zo trots op je!xxx Mami

  • 13 Juli 2014 - 23:13

    Papa En Anna:

    Hee Lot,
    Fijn dat je zo aan het genieten bent. Klinkt goed allemaal.
    Wij zijn inmiddels trouwe volgers van je geworden.
    Dalai Lama Lotta noemen we je , haha.
    ( grappie van pappie..)
    Tot de volgende keer
    Liefs, papa en Anna

  • 13 Juli 2014 - 23:25

    Pien:

    Hee Car, gelukkig gaat t weer beter:)

    Ik zag de foto's op Facebook, super leuk!!! Zag er heel mooi uit en lekker weer daar haha.

    Heel kort berichtje is dit (sorry), maar nog heel veel plezieeeer:)

    Xx Pien

  • 15 Juli 2014 - 00:57

    Sian:

    OK. So I don't read or speak Dutch. But I shall enjoy looking at the words you've written anyway. :-) x

  • 15 Juli 2014 - 10:38

    Frank:

    Hee Lot,

    Het valt me wel op dat je overal een feest van maakt! Overigens teveel ale is voor niemand goed he. ;-)

    Grt
    Frank

  • 21 Juli 2014 - 18:46

    Roosje:

    Hoi lief Lotje!

    Ik liep een beetje achter, maar nu ben ik lekker aan het bijlezen! Goed om te horen dat La Latina de leukste buurt is… daar hebben mama en ik een apartementje geboekt voor onze vakantieweek in Madrid! Heb ook echt superveel zin om je te zien weer, maarrrrrrrrrrr eerst ga jij nog lekker wat meer van de Spaanse cultuur opsnuiven. Zelfs oesters leren eten oioioi… je wordt volwassen! XXX

Tags: .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlotta

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 28326

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2019 - 30 Augustus 2020

Lotty Malone

03 September 2017 - 02 September 2018

Made in China

06 April 2016 - 22 Juni 2016

Made in Taiwan

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

La vida española

Landen bezocht: