Onder de Spaanse zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu Onder de Spaanse zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu

Onder de Spaanse zon

Door: Carlotta Smalen (the one and only)

Blijf op de hoogte en volg Carlotta

04 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet in Colombia. It's still Spain. Alleen mijn mobiel denkt er anders over. Goed, laat die maar lekker gaan.

Vandaag voelde ik me de worst au pair ever omdat ik me een uur verslapen had, terwijl Marta en Ale al een uur wakker werden. Ik heb geen idee wat er is gebeurd in de tijd tussen de twee keer dat ik wakker werd, maar goed was het niet. Ik had mijn wekker op tijd gezet, naar was dus weer in slaap gevallen. En dat gebeurt me nooit, maar uitgerekend nu wel.

Na de au pair blooper van de dag was het al best laat, dus gingen we zwemmen in het zwembad van het complex. Samen met Ale deed ik steeds wedstrijdjes wie de eerste was. Ik geloof dat Ale altijd won. Ze is heel goed.
In het zwembad waren twee meisjes van ongeveer 16, met wie ik al snel aan de praat raakte. Ana en Lucia vertelden me alles over Spanje, Madrid en naar welke steden ik beslist moest gaan. Ik was super blij dat ik zulke leuke meiden had leren kennen en was dan ook teleurgesteld toen we gingen lunchen: pasta. Een veel te grote portie voor mij, waar ik nog steeds buikpijn van heb.
In het zwembad leerde ik op het laatste moment ook Rianna kennen: een andere au pair uit Newcastle. Ze heeft rood haar en een bleke huid en ziet er daardoor zo OnSpaans uit dat ik wist dat zij net als ik ook een vreemdeling was. Samen met Rianna ga ik morgen naar Madrid en in een hostel slapen. Heb er zin an...


Omdat de moeder al vroeg thuis was kon ik ook eerder naar Madrid. In mijn eentje heb ik door Retiro gestruind - Retiro is het Hyde Park van Madrid met bootjes, ijsmannen etc. Het enige wat ik heb gedaan is op het gras liggen, al mijn gedachten op papier zetten en in mijn boek lezen. Desondanks heerlijk, al ben ik verbrand. Het was zo fijn even alleen en onbekend in een stad te kunnen zijn. Ik klink nu als een moedwillige kluizenaar, maar dat is niet zo. Op de een of andere manier kost het veel energie, wonen in een vreemd land met mensen die je net pas kent. Daardoor sprak ik ook even bewust niet met andere au pairs af. Dat komt dit weekend wel want - geloof het of niet - dan ga ik voetbal kijken met een andere au pair in Holland House. En vooruit, ik zal wel voor Holland zijn...


Op het moment zit ik op de bank met Ale, die een beetje ziek is. Ik ben vandaag weer aan de vis ontsnapt. Elisa had pizza gemaakt.


Buenas noches mis amigos!!



  • 04 Juli 2014 - 23:43

    Adriano:

    Mooi verslag, meissie xxxxxxxxxxxxx

  • 05 Juli 2014 - 20:03

    Mama:

    Hoi Lotty,

    Gezellig om vanmiddag even met je te appen.Stoer hoor zo'n stad ontdekken in je eentje.
    Roos en ik verheugen ons er op om straks jouw 10 toppers van Madrid en omgeving te bezichtigen.Ben je al in het Holland House aangekomen?
    Ook wij zitten hier klaar met oranje chips voor de voetbal.Roos is net aangekomen om mee te supporten.
    Morgen familiefeestje voor mijn verjaardag.Zal wel heel gek zijn zonder jou maar ja, wie kan er nou vertellen dat je even 5 weken in Madrid zit!?
    Verder deze dag: Pien gespot achter de kassa bij de Hema/ Frank en ik hebben geroeid/ Sil mist zijn knuffels.
    Ben benieuwd naar het volgende Madrid verslag!
    xxx Mama


  • 06 Juli 2014 - 18:18

    Oma:

    Hoi Carlotta, we zijn nu bij jou thuis vanwege de verjaardag van mama. We missen je wel, maar we zijn heel blij dat je het zo naar je zin hebt in Madrid. Volgens ons lukt het al best met het Spaans en Engels. Knap hoor. We hebben je rapport ook gezien, supergoed. We zijn trots op je hoor! Ik v er moed dat jij nu i.d. zon zit, hier is het slecht weer, we zitten i.d. regen en dus binnen. We gaan nu eten , dus ik sluit af. We wensen je allemaal morgen weer een hele fijne dag en heel veel liefs van ons allemaal. Xxx we blijven je belevenissen volgen, dus... schrijf ze

  • 06 Juli 2014 - 21:43

    Rosssssa:

    Stoere verhalen zusje! Supertrots <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlotta

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 28302

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2019 - 30 Augustus 2020

Lotty Malone

03 September 2017 - 02 September 2018

Made in China

06 April 2016 - 22 Juni 2016

Made in Taiwan

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

La vida española

Landen bezocht: