Mi familia española - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu Mi familia española - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Carlotta Smalen - WaarBenJij.nu

Mi familia española

Door: Carlotta Smalen (the one and only)

Blijf op de hoogte en volg Carlotta

03 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Buenas noches muchachos:

Ik moet zeggen: ik voel me nu een beetje een nachtbrakertje omdat ik na een lange reis, waarna mijn lichaam wanhopig schreeuwt om slaap, opblijf om na middernacht een verhaaltje te typen. Toch wil ik alles graag aan jullie trouwe lezers kwijt, de slaap ten spijt.

Mijn reis naar Madrid begon al goed omdat ik vlak voor de gate ben bestolen. Het ene moment had ik mijn portemonnee met ID in mijn hand, het andere was het weg. Het eerste wat een au pair in spé doet is - blijkbaar toch - naar mams bellen. Na duidelijke paniek bracht een jongen me de portemonnee met mijn ID en pasje er nog in. Ik kon wel huilen van geluk. Maar dat duurde niet lang. Mijn 65 euro die ik gekregen heb van vrienden is allemaal weg. Ja, ook ik ben er ingeluisd. En ja, het gebeurt op een gate. Schijnbaar gaan ook zakkenrollers wel eens met vakantie. Helaas niet wat werkzaamheden betreft.

In het vliegtuig was ik gebroken. Ik was al in de Spaanse wereld beland, want ik vlieg met Iberia. Overal om mij heen werd Spaans gepraat, muy rapido. De Engelse vertaling maakte het er niet beter op. Die was zo onduidelijk dat ik beter Spaans kon verstaan. Overigens hoorde ik met dat accent weinig verschil.
Uiteindelijk kwam Madrid in zicht: hoog, dor en droog. En regen. Want natuurlijk, altijd schijnt de zon, maar ik word verwelkomd door een onweersbui. Weliswaar van zeer zachtaardige aard.
Na gestoei met mijn koffer - daar liep ik door Barajas, niet wetend waar dat ding lag en geen personeel te bekennen - vond ik mijn gastfamilie.
Ik kreeg gelijk knuffels en zoenen en een warm welkom. De hele autorit praatten we over van alles en nog wat en had ik de eer naast Alejandra te zitten, die in het Spaans-Engels tegelijk alles vertelde over haar vrienden, leven en school. En na een verzoek ook meezong met de Spaanse radio.

Mijn Spaanse familie is heel leuk. Ook met la madre kan ik in het Spaans prima praten. Met Alejandra mag ik overigens alleen Engels praten, al vergis ik me soms en vraag ik haar iets in het Spaans. Ale is een heel nieuwsgierig en blij meisje dat graag op mijn kamer zit. Ook had ze een loom bandje gemaakt met Carlota you are the best. Zo lief!!!!
Nu lig ik in mijn Spaanse bedje en ga ik maar eens lekker slapen. Ik heb het nodig denk ik.

Hasta luego!



  • 03 Juli 2014 - 07:38

    Arjan :

    Ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Een hele mooie zonnige dag.

  • 03 Juli 2014 - 07:45

    Mama:

    Goedemorgen lieverdje,

    Lekker wakker worden in Madrid en op ontdekkingstocht.
    Tiamo Tiamo .Spreek je snel!!!
    xxxx van je jarige Moesje

  • 03 Juli 2014 - 15:11

    Mama:

    Hee Lotty,

    Ben zo ontzettend verwend door mijn klas. Mooie cadeautjes en lieve woorden weer!
    Zelfs knuffels van alle jongens uit de groep !
    Wel jammer dat ik het nu alleen uit moet pakken. Het is toch een beetje traditie geworden om dat samen te doen.
    Vanavond ga je misschien naar de Spaanse aupair bijeenkomst? Hoop dat je het leuk vindt lieve schat.

  • 03 Juli 2014 - 15:27

    Suzanne:

    Hoi Carlotta!
    Nu al verhalen :) (Maar hou het wel bij kleine avontuurtjes he, we willen je weer terug ;) ) Gelukkig niet in de hagelstorm terechtgekomen? Heeel veel plezier! Ik kijk uit naar de volgende blogs!
    Liefs, Suzanne

  • 04 Juli 2014 - 00:13

    Hank:

    Dat geld is waarschijnlijk in een paar seconde gejat.
    maar ik heb er twee uur over gedaan om aangifte via internet te doen haha!
    .
    Trusten Lotjelief.

    Hankz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlotta

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 28300

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2019 - 30 Augustus 2020

Lotty Malone

03 September 2017 - 02 September 2018

Made in China

06 April 2016 - 22 Juni 2016

Made in Taiwan

30 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

La vida española

Landen bezocht: